ЗАРЕА И ЛИМ

by - февруари 23, 2018






Вече се беше смрачило и Зареа се забърза по улицата водеща до дома му. Разпозна фигурата му в гръб и го стисна за раменете.
- Хей! - обърна се той. - Какво правиш тук?
- Ела, трябва да ти покажа нещо! - каза тя с развълнуван глас.
- Какво има? Нещо станало ли е? - попита той нежно, все още с усмивка на уста.
- Има нещо, което искам да споделя с теб и тъй като вече сме си близки..., мисля че мога да го направя.
Лим кимна в знак на съгласие, хвана ръката ѝ и се запътиха към дома на Зареа. Този път тя го изненада и го поведе към таванската стая. За разлика от останалата част от къщата, тук беше мръсно. Имаше много кашони, вещи, които можеха да се класифицират като боклук и някаква странна миризма дразнеше носа на Лим.
- Защо сме тук? - попита той. Големите му очи запримигаха в знак на недоумение, когато вместо отговор тя вдигна срещу него черна кожена кутия.
- Това, което ще ти покажа е тайна. Само баба знае, че съм намерила кутията. - тя повдигна капака ѝ и Лим видя, че е пълна с отделни рисунки и няколко скицника. - Попитах баба на кого е и тя ми сподели, че я е получила от нейната майка, а тя от своя страна от нейната и така не се знае от коя пра-прабаба е.
Зареа започна да вади внимателно съдържанието на кутията. Всички бяха портрети. Тези нарисувани на хартия се разпадаха. Някои лица върху картона бяха мухлясали. Дори и навитите на руло платна, които бяха на дъното на кутията не бяха пощадени от времето.
- Защо ми показваш това? - попита Лим загледан в странните лица. Всички бяха с малки очи и едва забележими мигли.
- Защото ми харесват. Явно в семейството ми е имало талантливи художници. - тя прокара пръст по един от портретите. Беше на жена със слабо скулесто лице. - Някъде нишката на таланта се е скъсала, защото аз не мога да рисувам. Искам да ме научиш.
- Но това не е нещо, което се учи. - отговори Лим и хвана нежната ѝ ръка.
- Но ти си толкова добър, все нещо ще можеш да ми предадеш.
- Защо ти е да можеш да рисуваш?
- Защото... - Зареа не довърши изречението си. Тя впи големите си топли очи в него, като че ли я беше срам от това, което щеше да каже. - Защото - продължи най-накрая. - искам да мога да се нарисувам като тях.
- Какво? - за пръв път тя чу Лим да произнася нещо толкова високо.
- Виж, Лим, на мен ми харесват скулестите им лица, различните носове и най-вече малките очи. Харесват ми хората от времето, когато въздухът е бил чист, слънцето благосклонно към тях и са можели да наблюдават звездите нощно време. А сега... Виж ме...
И той направи точно това. Повдигна с ръка лицето ѝ и бавно прокара пръст по бузата ѝ. Големите ѝ наклонени очи бяха толкова топли, че той трудно откъсваше поглед от тях. Големите ѝ дебели клепачи завършваха с дълги и гъсти мигли. Те се гледаха от толкова близко, че когато тънкият и клепач премигна, за да овлажни очите ѝ, той успя да се огледа в тях.
- Лим. - прошепна тя. - Ако не можеш да ме научиш да рисувам, то поне ще ме нарисуваш ли като тях?
- Не.
- Но защо?
Лим се наведе и я целуна.
- Защото не бих искал да разваля тази красота.

You May Also Like

0 коментара

instagram